sobota, 17 stycznia 2015

KIEDY PRUSZY SNIEG cz2

Widzieliście kiedyś najszczęśliwszego człowieka? 
Przechadzając się ulicami Hamburga spotkała mnie nie lada gratka: 
NAJSZCZĘŚLIWSZY CZŁOWIEK NA ŚWIECIE.
Nie nosił markowych ubrań.
Nie posiadał wypchanego portfela.
Nie miał blisko siebie rodziny.
Posiadał za to miejsce do spania: róg przy jednym ze sklepów, trzy mandarynki i małą butelkę soku.
Przyglądałam się mu nieco dłuższą chwilę...dłuższą, gdyż nie mogłam przestać dziwić się jego ogromnemu uśmiechu i pasji z jaką mówił do siebie o tym co go otacza, 
z całej jego szczęśliwości. 

SZCZĘŚCIE TO STAN UMYSŁU 
JESTEM SZCZĘŚLIWA
A Ty?

25 komentarzy:

  1. ja może tak bardziej przyziemnie : będę szczęśliwa jak zdam sesję :P
    ale tak ogólnie to uważam się za szczęśliwego człowieka ;)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Ludzie mają piękne domy, drogie samochody, dobrze płatną pracę...
    Wyjeżdżają na zagraniczne wycieczki i spędzają czas w pięknych hotelach...
    Czy są szczęśliwi? Często narzekają, mówią że do szczęścia wiele im brakuje...
    Ludzie nie doceniają tego co mają, nie potrafią cieszyć się z przyziemnych rzeczy, a sztuką jest właśnie tak jak ten człowiek dostrzegać piękno i szczęście w codzienności, nawet tak ubogiej.
    Ściskam :*

    OdpowiedzUsuń
  3. cóż niektórzy mówią, że człowiek dopiero jest szczęśliwy kiedy go cieszą małe rzeczy ale nie wiem czy ten człowiek z rogu ulicy był taki szczęśliwy, pewnie nie bardzo różnił się od naszych bezdomnych, w każdym razie z pewnością daje dobry przykład innym, że ich problemy nie są takie duże i że trzeba dostrzegać nawet najmniejsze dobro, które nam się przytrafia

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak,szczęście to zdecydowanie stan umysłu :))
    Ja na szczęście mam po ojcu wieczny optymizm :)
    I nie mam pojęcia ,jak samopoczucie danego dnia można mieć w zależności od pogody.A ludzie tak mają ,pada deszcz -więc oni marudzą lub się smucą.Dziwne.

    OdpowiedzUsuń
  5. To właśnie tacy ludzie najbardziej potrafią docenić szczęście i cieszyć się z najmniejszych drobnostek...

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczęście ma wiele imion.
    Ja jestem szczęśliwa:)

    OdpowiedzUsuń
  7. I agree with Ina before me.... Have a nice sunday, kisses,
    Eni

    Eniwhere Fashion
    Eniwhere Fashion Facebook

    OdpowiedzUsuń
  8. Z czystym sercem mogę stwierdzić, że jestem szczęśliwa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja będę szczęśliwa wtedy gdy sytuacja rodzinna się ustabilizuje;p już to sobie obiecałam;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czyli niewiele trzeba człowiekowi do szczęścia! Co więcej, pieniądze go nie kupią :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaraz przypomina mi się Diogenes i jego beczka.Mam fetysz na tego faceta. No właśnie jak mało do szczęścia potrzeba...Ach życie...

    OdpowiedzUsuń
  12. To prawda - pieniądze szczęścia nie dają i trzeba się cieszyć z małych rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Szczęście to stan umysłu - zgadzam się. I zdecydowanie łatwiej je osiągnąć osobie, która posiada mniej, niż bogaczowi. Bo to jest tak, że jeżeli chcesz być szczęśliwy - musisz doceniać, a jak masz mniej, bo stracisz dużo rzeczy, szybciej docenisz to, co Ci pozostało. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem również szczęśliwa :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Też jestem szczęśliwy. Od niedawna, ale jestem :D Mam nadzieję, że jak najdłużej XD Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawy wpis dający wiele do myślenia. Wiem jestem okropna, ale zdrowie i dach nad głową nie sprawiają, że jestem w pełni szczęśliwa. Chciałabym umieć doceniać to co mnie otacza i czuć się z tym w pełni szczęśliwa jednak jestem zbyt dużą pesymistką :o
    vndziv.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  17. Cieszą mnie drobiazgi :) jestem szczęśliwa :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pieniądze szczęścia nie dają, ale miłością nie zapłacisz rachunków.

    OdpowiedzUsuń
  19. Śliczna cudowna, utalentowana :)

    OdpowiedzUsuń
  20. no tak tacy ludzie mimo swojego losu i tak są szczęśliwi :D w życie jest krótkie więc nie ma co sie zamartwiać jeżeli coś się nie udało idź dalej nie patrząc w tył , pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  21. Też jestem szczęśliwy, ale wypchany portfel na pewno nie przeszkodziłby memu szczęściu.

    OdpowiedzUsuń
  22. Chociaż co pięć minut mam wrazenie, że się uduszę przez kaszel to jestem bardzo szczęśliwym człowiekiem :))

    Nie ma za co! <3

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja jestem własnie na najlepszym etapie mojego życia, jestem mega szczęśliwa w tym momencie ! aczkolwiek przez ostatnie lata było zupełnie inaczej.. ciekawa jestem jak długo to się utrzyma

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny wpis,rzeczywiście szczęście to kwestia podejścia,a nie posiadania.

    OdpowiedzUsuń